Dlaczego jedziemy ?!
Przygotowanie do wycieczki
Cel pierwszy: Odróżnienie fikcji od rzeczywistości w przekazach medialnych.
Ścieżka edukacyjna czytelnicza i medialna.
Cel edukacyjny: Przygotowanie do odbioru informacji rozpowszechnianych przez media (radio i telewizja).
Zadania szkoły: Przygotowanie do odróżnienia fikcji od rzeczywistości w przekazach medialnych.
Integracja międzyprzedmiotowa
Temat lekcji wychowawczej: Przygotowanie do dorosłego życia – kim będę? Praca w środkach masowego przekazu (dziennikarz, reporter).
Temat lekcji techniki: Technika w środowisku domowym ucznia – ja a media (programy radiowe i telewizyjne – fikcja i rzeczywistość).
Cel drugi: Zachowanie w miejscach publicznych – szanowanie mienia publicznego.
Temat lekcji wychowawczej: Podstawowe zasady obowiązujące w relacjach międzyludzkich – szacunek do pracy własnej i innych ludzi.
Cel trzeci: Doskonalenie umiejętności korzystania z różnych form wypoczynku i zabawy.
Temat lekcji wychowania fizycznego: Małe układy taneczne w rytm muzyki (wg inwencji własnej uczniów).
Informacja nauczyciela na temat bezpieczeństwa uczniów podczas zabaw w grupie. Przygotowanie do grupowych zabaw w Fikolandzie (suchy basen, zjeżdżalnie, liny).
KARTA WYCIECZKI
Cel i założenia programowe wycieczki Odróżnienie fikcji od rzeczywistości w przekazach medialnych. Zachowanie w miejscach publicznych – szanowanie mienia publicznego. Doskonalenie umiejętności korzystania z różnych form wypoczynku i zabawy. Trasa wycieczki Gorzów Wlkp. : Kino Kopernik, studio Radia Plus, Kraina Zabawek Fikoland, McDonald’s
Termin: 5 listopad 2004 ilość dni: 1 klasa: IV Liczba uczestników: 30 Kierownik: Tadeusz Pęcherzewski Liczba opiekunów: 3 Środek lokomocji: autobus
Lista uczestników Lp. Imię i nazwisko Data urodzenia Numer legitymacji Zapoznałem się z regulaminem wycieczki. podpis
Harmonogram jednodniowej wycieczki do Gorzowa Wlkp. Godzina Program 8.15 Zbiórka, przypomnienie regulaminu wycieczki 8.30 Wyjazd autokarem sprzed szkoły 10.00 - 11.30 Oglądanie filmu rysunkowego „Rybki z ferajny” w kinie Kopernik Przejazd autokarem 12.00 - 12.40 Zwiedzanie studia radiowego Radia Plus Przejazd autokarem 13.00 - 14.00 W krainie zabawek – zabawy w Fikolandzie Przejazd autokarem 14.20 - 15.00 Dla każdego coś pysznego – McDonald´s Powrót do domu, około 16.30
Regulamin wycieczki 1. Zachowaj ostrożność podczas jazdy autobusem 2. Słuchaj i stosuj się do poleceń nauczyciela 3. Podczas zwiedzania i przechodzenia idziemy zawsze zwartą grupą 4. Nie oddalaj się od grupy 5. Jak się zgubisz to: a) stój i czekaj w widocznym miejscu b) jak możesz to wróć tam, gdzie ostatnio byłeś z grupą c) pamiętaj - policjant jest twoim przyjacielem d) nie uciekaj, nie chowaj się e) pytaj napotkanych ludzi, ale nigdzie nie idź z nimi, proś by powiadomili policję, twoich rodziców, szkołę 6. Pamiętaj o kulturze spożywania posiłków 7. Bądź miły dla kolegów i grzeczny dla innych ludzi 8. Zachowuj się stosownie do sytuacji 9. Szanuj pracę innych 10. W przypadku rażącego naruszenia ogólnych zasad zachowania uczeń wraz z jednym z opiekunów wraca, na koszt rodziców, do domu. Koszty wycieczki nie są zwracane.
ZGODA RODZICÓW
........................................ imię, nazwisko Wyrażam zgodę na udział syna/córki ...................................... (imię) w wycieczce jednodniowej do Gorzowa Wlkp., która odbędzie się w piątek, 05.11.2004. Wyjazd godzina 8.15, powrót około 16.30. Koszt wycieczki – 40 zł. W programie: film rysunkowy „Rybki z ferajny” w kinie Kopernik (godzina 10.00-11.30), wizyta w studiu Radia Plus (godzina 12.00-13.00), zabawy w Krainie Zabaw – Fikoland (godzina 13.00–14.00), McDonald´s (13.00-14.20), następnie powrót, około 16.30.
Zapoznałem/am się z regulaminem wycieczki i akceptuję go.
....................................................... Podpis rodzica
Telefony pomocne przy organizacji wycieczki:
Autokar - firma „Tatarzyński”: 7615201 Kino Kopernik: 7258331 Fikoland: 7229399 Radio Plus:7201717
Dlaczego tak?
Film rysunkowy wspaniale zaciera różnice pomiędzy fikcją a życiem. Po radosnej dawce lekko osiągalnej wszechmocy, wizyta w studiu radiowym i być może obejrzenie na żywo od strony warsztatu tego, co zawsze możemy tylko usłyszeć. Aż po radosne zabawy w Fikolandzie.
I co?
Myślę, że w suchym basenie w Fikolandzie, uczniowie będą, miękko, ale rzeczywiście lądowali – czy bezboleśnie?, czy bez wysiłku?, czy można zjeżdżać ze zjeżdżalni nie podchodząc pod górę? Czy ... Właśnie, czy i jak należy odróżnić rzeczywistość od fikcji kreowanej przez media? Czy uczniom pomoże w tym ta wycieczka?
Tadeusz Pęcherzewski tpecherzewski@wp.pl |